Selasa, 8 Jun 2010

DARI 0 SAMPAI...

Kalau anda baca tajuk memang anda tertarikan...Pada pandangan anda apakah jawapan perkataan tersebut..

Saya suka berkongsi kejayaan saya bersama anda semua..Bukan niat hati saya untuk menunjuk tetapi saya ingin tunjukan bahawa apa yang saya cakapkan memang saya dapat..Kalau saya tidak beritahu kejayaan saya ini anda mungkin akan mengatakan bahawa saya hanya pandai bercakap tapi habuk pown xdak...

Alhamdulillah dengan berkat doa mak dan ayah saya,dengan bantuan rakan-rakan dan adik-beradik, saya mampu memiliki aset pertama saya pada berumur 19 tahun...Mungkin anda rasa kurang percaya, bagaimana baru berusia begitu muda saya sudah memiliki aset saya sendiri...tambah pulak
saya seorang pelajar yang belum lagi tamat belajar...

Gambar di atas ini adalah aset yang saya katakan..Tapi bukan dua-dua...Cuma yang sebelah kiri tuu..Yang sebelah lagi tuu kereta leader yang banyak membantu saya selama ini..Di sebabkan xcukup lagi duit, saya hanya mampu bergambar dengan kereta sahaja...JANJI TOYOTA..haha..

Dulu masa saya sekolah rendah, hari-hari saya pergi ke sekolah jalan kaki..Waktu tu agak terharu jugak lar tengok membe-membe pegi dan balik naik kereta..Bukan kerana keluarga saya miskin, cuma ayah dan mak sibuk kerja..Mungkin disebabkan itu juga, saya mendapat motivasi untuk jadi lain dari yang lain..

Saya pon seperti anda..BERMULA DENGAN KOSONG...Pergi mana-mana pon naik moto..Kalau waktu panas ok lagi lar..Cuma kulit hitam sebab terbakar (ceeh macam aku nie putih)...Tapi kalau hari hujan...Tambah pulak ada "date"...Bayangkan lar.............Last-last rembat keta ayah...

Cuba anda bayangkan, jika saya seorang PELAJAR dan saya mampu memiliki kereta sendiri mengapa anda tidak boleh??...Saya pelajar,ANDA pon seorang PELAJAR...Kalau saya boleh buat,kenapa anda tidak??Kalau nak diikutkan saiz badan saya rasa saya lebih kecik dari anda..Tetapi kalau anda rasa anda besar, kenapa anda tidak gunakan 'kebesaran' anda itu sebolehnya...Anda mungkin dapat lebih dari apa yang saya dapat...Masa xmenunggu kita..Tetapi belum terlambat untuk anda...Saya mungkin bermula awal 8 hingga 9 bulan perniagaan ini dari anda..Anda masih mampu menjadi seperti saya...

........"CUMA KELEBIHAN SAYA ADALAH APABILA RAKAN SAYA MEMBERI PELUANG YANG SANGAT BAIK,SAYA TIDAK PANDANG KE BELAKANG, SAYA TERUS AMBIL...SAYA BERHARAP ANDA BEGITU JUGA".......

Anda telah melihat kejayaan saya...Saya hanya berkongsi ilmu yang saya ada untuk anda menjadi seperti saya..Tetapi apakan daya,keputusan di tangan anda..BUATLAH KEPUTUSAN sekarang....Perjalanan hidup kita semakin jauh...Rebutlah peluang yang terbuka luas ini...

"DARI KOSONG SAMPAI....?????"

***JJH= Jejaka Jambu Hensem ....selingan skit..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan